prázdninová prax medicína

Letná prax

Fyzické aj psychické sily vyčerpané, ale skúšky hotové! To znamená, že tretí ročník je ukončený. Takmer. Zostáva absolvovať letnú prax. Týždeň sa pokúsim nikomu neublížiť. To už nejak zvládnem. Píšem mail svojej obvodnej lekárke. Iného doktora blízko domu nepoznám. Ak ma zoberie, môžem sa ukázať len v pozitívnom, alebo negatívnom svetle. Read more…

ochrana a podpora zdravia 2

Ochrana a podpora zdravia 2

OPZ = ochrana a podpora zdravia. Predmet sme už mali v prvom ročníku, teraz nás čakalo pokračovanie. Po predchádzajúcej skúsenosti som nemala žiadne očakávania, skôr len hodiny teórie, ktorými treba preplávať. Za obrovské pozitívum som považovala online formu výuky. Zase raz som ďakovala covidu. Dochádzať do školy kvôli OPZ-ku sa mi ani Read more…

patologická fyziológia

Patologická fyziológia

Patológia a patologická fyziológia. V čom je rozdiel? Patológia aj patologická fyziológia sú dva dvojsemestrálne predmety, oba so skúškou v lete. Práve táto kombinácia je na treťom ročníku najhoršia. V porovnaní s predchádzajúcimi rokmi bolo toto skúškové jednoznačne najnáročnejšie. Z veľkej časti za to mohlo množstvo učiva. Na patológiu som sa učila takmer Read more…

patológia

Patológia

Patológia, mikroskop, patologický mikrosvet Patológia je dvojsemestrálny predmet. Mali sme prednášky a semináre, výuka prebieha v nemocniciach. Niektoré skupiny boli v nemocnici v Bohuniciach, iné u sv. Anny. Hovorí sa, že v Bohuniciach je patológia ľahšia – vrátane skúšky. Trochu pravdy na tom bude, ale ja som bola u Anny a nezvládnuteľné to nebolo. Dokonca Read more…

propedeutika 2

Propedeutika 2

Propedeutika 2 naozaj v nemocnici O propedeutike v druhom ročníku som písala v samostatnom článku. V treťom ročníku sme sa z biochemického ústavu presunuli do nemocnice a propedeutika 2 bola naozaj s reálnymi pacientmi. Predmet je rozdelený na internú a chirurgickú propedeutiku, takže je dvakrát do týždňa. Každá skupina bola priradená na určité „domovské“ oddelenie v rámci jednej z nemocníc. Read more…

covid-19

Vysoká škola počas covidu

Už to budú dva roky, od kedy sa učíme žiť s koronavírusom medzi nami. Prišiel, všetko zastavil, priniesol nové prekážky a výzvy. Je ľahké vnímať všetky negatívne veci, ktoré s ním prišli. Ale je dôležité všimnúť si aj pozitíva. Nič nie je čiernobiele. Tomuto novému, covidovému, životu sa vo veľkej miere museli prispôsobiť Read more…

vakcína

Imunológia

Imunológia všeobecne Imunológia je iba semestrálny predmet. Stretla som sa s názormi, že je ľahká a na skúšku sa dá naučiť za tri dni. Že na predtermínoch sú skúšajúci nepríjemní a mám tam ísť, iba ak naozaj viem. Postupne som zisťovala, čo je pravda a čo nie. V každom prípade bola pre mňa imunológia obrovské Read more…

mikrobiológia

Mikrobiológia

Mikrobiológia bol pre mňa od začiatku mierne záhadný predmet. Na jednu stranu som mala pocit, že sa skoro nič neučíme, na druhej strane som často netušila, čo vlastne robíme. Prvý semester som si poctivo čítala všetky prezentácie a snažila sa vstrebať učivo z cvičení. Aspoň som si to myslela. S blížiacou sa skúškou Read more…

diagnóza medik

Diagnóza medik

Štúdium prináša chvíle veselé, smutné, niekedy aj bizarné. Pri medicíne to platí obzvlášť. Diagnóza medik ma sprevádza od prvého semestra.  Doteraz mám pred očami zachmúrené pohľady dôchodcov v autobuse, pri ktorých sme omylom horlivo rozprávali o telách v pitevni. Alebo nechápavé pohľady ľudí, keď som (ne)nápadne skúmala ich uši, či všetko sedí Read more…

Instagram